Első lépésben üljünk le és gondoljuk át, hogy mit szeretnénk értékesíteni, és ezt a valamit, hogyan kívánjuk eljuttatni a vevőhöz. Ha ezen túl vagyunk és megvilágosodtunk, akkor jöhetnek a webáruház készítés további lépései. Ahhoz, hogy némi ismeretünk legyen a termékünk vagy szolgáltatásunk iránti kereslet felől végezzünk piackutatást. Ehhez annyi szükséges, hogy a google adwords kulcsszó kiválasztó eszközével rákeresünk a termékünk vagy szolgáltatásunk nevére, és látni fogjuk, hogy van-e keresés az adott névre. Ez abból a szempontból előnyös, hogy a webáruház készítés során fel tudjuk mérni a potenciális kereseti igényt az értékesíteni kívánt termékünk iránt.
A továbbiakban azt kell eldöntenünk, hogy ki csinálja meg a webáruházunkat. Nagy levegőt veszünk és neki látunk mi összetákolni a meglévő lehetőségeket felhasználva egy webáruházat, vagy megfizetünk egy szakembert, akire maximálisan rábízzuk magunkat, és ő csinálja meg, amit mi megálmodtunk. Ha ezen a lépésen is túl vagyunk és meghoztuk a legjobb döntést, akkor jöhet a webáruház készítés újabb fontos mozzanata, mégpedig az arculattervezés. Kevés magyarázat szükséges ahhoz, hogy miért fontos a jó arculat megtervezése, hiszen a webáruház megjelenése, az maga az üzlet kirakata. Végül pedig a vevők beszerzése a legfontosabb lépés, és ehhez jól kell ismerni az internet világát, a különböző közösségi oldalakat, az adwords kampányokat, amelyek létfontosságú elemek egy induló webáruház működtetésében. Ha mindezekkel rendben vagyunk, akkor nem marad más mint a napi szintű üzemeltetés.