A meglévő webáruház tulajdonosok, illetve azok is, akik webáruház készítését tervezik gyakran teszik fel a kérdést, hogy egy webáruháznak szüksége van-e mobil alkalmazásra, vagy elegendő, hogy a webáruház úgy van megalkotva, hogy jól használható legyen a mobil eszközökön is. Erre a kérdésre azonban egyértelmű igen vagy nem választ nem lehet adni, mivel minden esetben az adott webáruház céljait, iparágát és a felhasználói célcsoport szokásait szükséges első sorban figyelembe venni. A webáruház készítés során figyelembe kell venni azt, hogy a legtöbb esetben ahhoz, hogy egy felhasználó egy webáruház mobil alkalmazását letöltse és telepítse mobil eszközére egy nagy fokú tudatos elkötelezettség vagy jelentős motiváció szükséges. Leginkább a hűséges, visszatérő vásárlók töltik le a webáruházak applikációt, illetve azok, akik hajlandók a marketing aktivitások keretében felkínált kedvezményekért a letöltésre. A mobil alkalmazások általában a webáruházak mobil nézetéhez képest gyorsabb betöltődési sebességet, nagyobb felhasználói élményt biztosítanak, mégis a legnagyobb előny a push üzenet küldési lehetősége. Azt is figyelem előtt kell tartani a webáruház készítés mobil applikációjának kialakítása során, hogy a felhasználók többsége rengeteg időt tölt okoseszközének nyomkodásával, szinte folyamatosan a kezükben van, így a push üzenetek megnyitási aránya nagyságrendekkel nagyobb, mint bármely e-mail üzeneté. Így folyamatosan kapcsolatban lehetünk ügyfeleinkkel, tájékoztatjuk legújabb termékeinkről, akcióinkról, testreszabott ajánlatokat küldhetünk a számukra. Egy mobil alkalmazás lényegesen több adathoz férhet hozzá egy felhasználó eszközén, mint egy sima, böngészőben megnyitott webáruház.